Хмара слів (тегів)як засіб візуального аналізу текстів в навчальному процесі
Створення єдиного інформаційного освітнього простору супроводжується пошуком нових форм і моделей використання сучасних технологій з метою підвищення результативності процесу навчання. Крім того, формування такого простору розширює інформаційне поле вчителя і учня, в яке включається все більша кількість цифрових ресурсів.
Сьогодні я хочу розглянути можливості використання веб-технології як засобу візуального аналізу текстів в навчальному процесі.
Що таке хмара тегів (слів) знає будь-який активний учасник соціальних мереж, а також ті, хто веде свій сайт або блог. Це гаджети, що дозволяють обробити текст і визначити частотність того чи іншого слова, на сторінці в соціальній мережі, блозі і т.п., візуалізують список слів, найчастіше зустрічаються в розміщеному там тексті.
Існує багато веб-сервісів , що надають можливість проаналізувати тексти он-лайн.
Я хочу сьогодні розглянути можливості веб-сервісів для візуалізації понять, які ми вивчаємо в школі у вигляді так званої «хмари слів».
Робота над «хмарою» будується за певними етапами: введення поняття, визначення ключових слів по вихідним параметрам, асоціативним методом підбору образу, створення хмари. Порядок етапів може змінюватися в залежності від шляху формування поняття - дедуктивного або індуктивного.
На мій погляд, використання «хмари слів» допустимо на всіх етапах роботи на уроці: на початковому етапі, на етапі закріплення та контролю. Також, учитель може залежно від технічних можливостей школи, організовувати роботу над хмарою фронтально, індивідуально і по групах. Можливості використання хмари слів у навчанні пов'язані з тим, що: в хмару можна записати тему уроку, яку учні повинні визначити; попросити скласти пропозиції з певної теми, «хмара» виступає в якості опорного конспекту; можна запропонувати дітям прочитати в «хмарі» головне питання, на який необхідно знайти відповідь протягом уроку; скласти пропозиції або розповідь, використовуючи якомога більше слів із хмари; створити словникову «хмару» на основі невеликих недавно вивчених навчальних текстів, і попросити учнів пригадати, про що були ці тексти, і в якому саме контексті використовувалися слова; показати «хмару», складену зі слів, узятих з незнайомого тексту, і попросити здогадатися про його зміст.
Як ви бачите, "хмару слів" може використовувати вчитель з будь-якого предмету, а також класний керівник, окрім того, сервіси створення "хмар слів" настільки прості, що скористатись ним може й будь-яка дитина, яка має навички роботи з інтернет-сервісами.
Наснаги Вам у роботі!
Сервіси для створення хмари тегів:
The Tag Cloud
- Сервіс The Tag Cloud -сервіс будує хмара тегів (слів), яке дозволяє побачити загальні терміни в тексті, групуючи подібні теги разом і підкреслюючи часто використані.
Tagul
- Tagul -веб-сервіс, що дозволяє створити хмару слів з тексту, взятого з зазначеного URL (адресу веб-сторінки) або введеного (скопійованого) користувачем
Worditout
- Worditout- створює хмару з тексту, який вводить (копіює) користувач. Реєстрації не потрібно
Tagxedo
- Tagxedo - Створене хмара можна уявити в будь-якому вигляді, подпбрати будь-який контур, навіть на свій смак.
Немає коментарів:
Дописати коментар