середу, 14 жовтня 2015 р.

Хмара слів (тегів)


Хмара слів (тегів)як засіб візуального аналізу текстів в навчальному процесі


Створення єдиного інформаційного освітнього простору супроводжується пошуком нових форм і моделей використання сучасних технологій з метою підвищення результативності процесу навчання.  Крім того, формування такого простору розширює інформаційне поле вчителя і учня, в яке включається все більша кількість цифрових ресурсів.
Сьогодні я хочу розглянути можливості використання веб-технології як засобу візуального аналізу текстів в навчальному процесі.
Що таке хмара тегів (слів) знає будь-який активний учасник соціальних мереж, а також ті, хто веде свій сайт або блог. Це гаджети, що дозволяють обробити текст і визначити частотність того чи іншого слова, на сторінці в соціальній мережі, блозі і т.п., візуалізують список слів, найчастіше зустрічаються в розміщеному там тексті


 





Існує багато веб-сервісів ,  що надають можливість проаналізувати тексти он-лайн.
Я хочу сьогодні розглянути можливості веб-сервісів для візуалізації понять, які ми вивчаємо в школі у вигляді так званої «хмари слів».   
Робота над «хмарою» будується за певними етапами: введення поняття, визначення ключових слів по вихідним параметрам, асоціативним методом підбору образу, створення хмари. Порядок етапів може змінюватися в залежності від шляху формування поняття - дедуктивного або індуктивного.

На мій погляд, використання «хмари слів» допустимо на всіх етапах роботи на уроці: на початковому етапі, на етапі закріплення та контролю. Також, учитель може залежно від технічних можливостей школи, організовувати роботу над хмарою фронтально, індивідуально і по групах.  Можливості використання хмари слів у навчанні пов'язані з тим, що: в хмару можна записати тему уроку, яку учні повинні визначити; попросити скласти пропозиції з певної теми, «хмара» виступає в якості опорного конспекту; можна запропонувати дітям прочитати в «хмарі» головне питання, на який необхідно знайти відповідь протягом уроку; скласти пропозиції або розповідь, використовуючи якомога більше слів із хмари; створити словникову «хмару» на основі невеликих недавно вивчених навчальних текстів, і попросити учнів пригадати, про що були ці тексти, і в якому саме контексті використовувалися слова; показати «хмару», складену зі слів, узятих з незнайомого тексту, і попросити здогадатися про його зміст.




Як ви бачите, "хмару слів" може використовувати вчитель з будь-якого предмету, а також класний керівник, окрім того, сервіси створення "хмар слів" настільки прості, що скористатись ним може й будь-яка дитина, яка має навички роботи з інтернет-сервісами.

Наснаги Вам у роботі!

Сервіси для створення хмари тегів:

The Tag Cloud

  • Сервіс The Tag Cloud -сервіс будує хмара тегів (слів), яке дозволяє побачити загальні терміни в тексті, групуючи подібні теги разом і підкреслюючи часто використані.

Tagul

  • Tagul -веб-сервіс, що дозволяє створити хмару слів з тексту, взятого з зазначеного URL (адресу веб-сторінки) або введеного (скопійованого) користувачем

Worditout

  • Worditout- створює хмару з тексту, який вводить (копіює) користувач. Реєстрації не потрібно

Tagxedo

  • Tagxedo - Створене хмара можна уявити в будь-якому вигляді, подпбрати будь-який контур, навіть на свій смак.

WordCloud

Сайт WordCloud - це нескладний сервіс, який робить з сторінки будь-якого сайту "Хмару тегів". 


Немає коментарів:

Дописати коментар