неділю, 23 жовтня 2016 р.

Чи підходиш ти під характеристики УЧИТЕЛЯ XXI СТОЛІТТЯ?


Зі стрімким розвитком цифрових інформаційних технологій ми поринули у світ суцільної інформатизації суспільства,  впровадження інноваційних технологій, які в першу чергу стосуються і освітнього процесу. 

Але оскільки освітній процес неможливий без основної дійової особи - учителя, то звісно, що з впровадженням інноваційних технологій з'явилось і нове поняття-учитель нового покоління, учитель ХХІ століття.
Що ми вкладаємо у поняття вчителя нового покоління?






Очевидно, що викладання в 21 столітті це зовсім інше явище; ніколи раніше навчальний процес не відбув так, як відбувається зараз - всюди, весь час, по будь-якій можливій темі, підтримуючи будь-який можливий стиль навчання, що дає переваги. З'явилось багато новітніх методів навчання, нетрадиційних систем навчання тощо. Мабуть тому і  з'явився термін "Учитель 21століття".  Але що ж означає бути вчителем 21-го століття?
 Tsisana Palmer розмірковує на цю тему, та наводить 15 характеристик вчителя 21-го століття:

1. Особистісно-орієнтоване навчання та індивідуальний підхід
Сьогодні учні мають доступ до будь-якої інформації, тому не має сенсу "розжовувати" знання або вчити за принципом однакового підходу до всіх. Оскільки учні мають різні особистості, цілі й потреби, індивідуально підходити до кожного не тільки можливо, але й бажано. Тоді у учнів з'являється можливість зробити студенти мають право робити свій власний вибір, вони володіють їх навчання, підвищити внутрішню мотивацію, і покласти більше зусиль - ідеальний рецепт для кращих результатів навчання!

 

2.Учні -  в якості творців
Сьогоднішні студенти мають найновіші і сучасні технологічні інструменти, проте, використання у багатьох випадках навряд чи виходить за рамки спілкування з родиною та друзями за допомогою чату, повідомлень або дзвінків. Але багато хто з учнів далекі від створення будь-якого цифрового контенту. У той час, коли вони мають власні дорогі пристрої з можливостями створення блогів, інфографіки, створення буктрейлерів до книг,  відео. В класах учнів просять просто вимикати  та відкладати всі ці цифрові пристрої  і працювати з роздатковим матеріалом та робочими листами. На жаль, часто ці документи просто викидали відразу після уроку. Можливо потрібно учням дати шанс, щоб вони створили  гарні і творчі блоги, фільми, або цифрові історії, якими вони будуть  пишатися і ділитися з іншими.

3. Опанування новітніх  технологій
Для того, щоб мати можливість показувати учням щось нове,  необхідно мати свій власний практичний досвід та знання цій області. Технології продовжують постійно розвиватись і  удосконалюватись. Вивчити все просто неможливо. І оскільки нова технологія є новою й для досвідчених користувачів й для новачків, то починати вивчати нове можна у будь-який час.


4. Рухайтесь до глобального
Сучасні інструменти дозволяють легко дізнатися про інші країни і людей з перших вуст. Звичайно, підручники залишаються важливими, але якщо можна було б вивчати мови, культури, розвивати комунікативні навички і фактично говорити з людьми з інших частин світу?!
Дивно, що хоча всі інструменти доступні, ми як і раніше дізнаємось про інші культури, людей і події зі ЗМІ. Варто навчати учнів, як використовувати існуючі інструменти таким чином, щоб  вони могли “відвідати” будь-який куточок планети і отримати нові знання і враження.

5. Be Smart та  використовуйте смартфони

Коли учням пропонувати використовувати свої пристрої  в якості цифрових інструментів, які підтримують знання (а не є засобом, що відволікає), вони починають використовувати їх в навчальних цілях. 
Кожен учень має свій тем навчання та свої проблеми, коли мова йдеться про вивчення нового матеріалу.
Можливо, немає необхідності витрачати час і пояснювати те, що необхідно тільки одному або двом учням. Замість того, потрібно навчити учнів  бути незалежними від учителя і знати, як знайти відповіді, необхідні їм. Ця технологія (використай свій пристрій) створює в класі іншу атмосферу!

6. Будьте блогером

Ведіть власний блог. Це дає широкі можливості як для учнів, так і для викладачів. Той хто спробував користуватись блогом для того питання БУТИ блогу, або НЕ БУТИ блогу, навіть не повинно стояти.

7. Рухайтесь у цифровий світ


Ще один важливий пункт для зменшення паперової роботи – організувати навчальні матеріали для своєї діяльності на своєму власному веб-сайті.  Давайте посилання на онлайн ресурси і пропонуйте дискусії онлайн. На відміну від паперової роботи це дозволяє учням  обмінюватися думками і ресурсами у більш організованій формі.

8. Співпрацюйте онлайн


Сучасні технології дозволяють співробітництво між викладачами та учнями. Створення цифрових ресурсів, презентацій і проектів разом з іншими викладачами і учнями будуть наближати класні заходи до реального світу. Співпраця повинна виходити за рамки спільного використання документів по електронній пошті або створення презентацій PowerPoint. Багато великі ідеї ніколи не виходять за рамки розмови або паперову копію, яка є великою втратою! Співпраця у всьому світі можуть змінити весь наш досвід!

9. Використовуйте Twitter 

Участь в Twitter чаті є найдешевшим і найбільш ефективним способом організації власної аудиторії, яка завжди буде в курсі ваших досліджень та ідей  і залишатися в курсі питань і оновлень у певній галузі. Ми можемо рости професійно і розширювати наші знання, якщо щодня будемо обговорюємо свою роботу, створювати мережеві професійні конференції тощо.

10. Спілкуйтесь з однодумцями


Спілкуйтеся з однодумцями. Знову ж, сучасні інструменти дозволяють підключити когось, в будь-якому місці, в будь-який час. У вас є питання до експерта або до колеги? Просто підключіться  через соціальні медіа.

11. Проектно-орієнтоване навчання


Оскільки сучасні учні мають можливість доступу до оригінальних ресурсів в Інтернеті, експертів в будь-якій точці світу, і однолітків, які можуть вивчати один й той же предмет в іншому кутку світу. Сучасні учні повинні розвивати  свої власні навички критичного мислення та вчитись ставити "правильні запитання", проводити свої власні дослідження, контактувати  з експертами, а також створювати проекти он-лайн проекти, використовуючи ресурси, які вже є в їхніх руках. Все, що їм потрібно від свого вчителя це - координація!

12. Побудуйте позитивну поведінку он-лайн

Це може здатися очевидним, але  для сучасних вчителів важливо моделювати,  як правильно використовувати соціальні медіа, як створювати і публікувати цінний контент, як створювати ресурси для спільного використання та організувати спільну роботу он-лайн. 
З боку вчителя підтримка професійної поведінки як в класі так і онлайн допоможе створити позитивний цифровий слід і модель відповідних дій для учня.

13. Програмуйте


Це може здатися складним, але програмування не що інше, як певний рівень сучасної інформаційної грамотності в наш час. Як олівець або ручка були “інструментами” XX століття, сьогодні вчитель повинен вміти працювати з сьогоднішнього ручкою і олівцем, тобто, комп’ютером. Програмування дуже цікаво вивчати. В програмуванні, як і в будь-якій галузі можна пройти крок за кроком довгий, але дуже корисний шлях. 


14. Будьте інноваційними
Вам пропонується  розширити свій навчальний набір інструментів і пробувати нові способи навчання, які  ви ще не пробували раніше, наприклад, викладання з соціальними медіа або заміна підручників на веб-ресурси. Не заради ресурсів, а заради учнів!
Головне - не нові інструменти, а нові способи їх використання у навчальному процесі.


15. Не зупиняйтеся на досягнутому
Новітні цифрові технології постійно будуть удосконалюватись, та з’являтись. То вивчення цих технологій та адаптація їх до навчального процесу завжди буде мати важливе значення. Ніколи не треба зупинятись на досягнутому, рухайтесь далі, бо це не тільки корисно, а й ще цікаво!

Якщо Вас зацікавила тема, можете поділитись своїми думками в коментарях.



Немає коментарів:

Дописати коментар