неділю, 30 жовтня 2016 р.

Чи можливе навчання без папіру? Історія одного експерименту

Хвала - божевільним! Бунтарям, баламутам, невдахам; тим, хто завжди недоречно і невпопад.
Тим, хто бачить світ інакше. Вони не дотримуються правил. Сміються над засадами.
Можна цитувати їх, сперечатися з ними, прославляти або проклинати їх. Але тільки ігнорувати їх неможливо.
Адже вони несуть зміни. Штовхають людство вперед.
І нехай говорить хтось: безумці, ми говоримо: генії.
Адже тільки божевільний вірить, що може змінити світ, - і тому лише змінює його.

 Стів Джобс


Як ви вважаєте, чи можна навчати учнів та навчатись весь рік  без паперових носіїв? 

На це ж саме питання вирішила знайти відповідь у ході експерименту учитель-дослідник Керри Галлахер. Портал  EdSurge опублікував розповідь цього вчителя про педагогічний експеримент, який заключався в тому, щоб весь рік навчати дітей без використання паперових носіїв, а користуватись лише цифровими носіями та приладами і пройшов у 2014 році.


За словами Керрі Галлахер, того самого вчителя-дослідника, ця ідея прийшла їй в голову восени 2013 року. У підсумку з питання «а що буде, якщо ...» виросло дітище, яке змінило не тільки підхід Керрі до навчального процесу, а й ставлення учнів до навчання. Оскільки школа в якій викладає вчитель не працює за технологією 1:1 (один учень - один компьютер).  Під час експерименту в якості заміни традиційних письмового приладдя учні використовували свої власні гаджети - смартфони, нетбуки, iPhone і MacBook. При цьому, зазначила Керрі, додаткові пристрої надала школа, хоча їх треба було зовсім небагато.


Щоб не виникло плутанини, Керрі Галахер підібрала для роботи такі додатки, які могли б без проблем працювати як на платформі iOS, так і Android. Серед них: додатки для нотаток Evernote і Skitch, хмарне сховище Google Drive, мультимедійні додатки Animoto, Educreations, Videolicious і ChatterPix. Головним результатом роботи, на думку Керрі, стали відкриті публікації учнів в блогах на сервісах Blogger і WordPress.

Вчитель вважає це  особистим і професійним викликом для себе, але тепер, коли я озирається назад, задається питанням: "Хіба паперові записи роблять благотворний вплив на досвід учня в класі"

Про результати своєї роботи Керрі Галлахер НЕ береться судити сама. Для об'єктивної оцінки виконаної роботи вона звертається до думки учнів, які брали участь в її експерименті. Головне питання, на який учні відповідали: як модель BYOD (Bring Your Own Device) вплинула на їхнє навчання. Ось кілька висновків, які можна зробити на основі висловлювань учнів.
Учні зрозуміли, що їх телефони є потужними інструментами для навчання і уклали наступне:

"Використання технологій стає все більш і більш популярним, але для чого ми насправді використовуємо їх сьогодні? Якщо ви подивіться в екран чийогось телефону або iPad, то побачите, швидше за все, сторінку соціальних мереж або чат. З такими дивовижними винаходами необхідно розширювати сферу їх застосування. Використання подібної техніки в освіті - відмінна ідея."


.

"Працюючи рік в безпаперовому класі, я зрозумів, що робити нотатки і виконувати завдання  на iPad є екологічно чистим і більш організованим способом навчання. Ще приємно розуміти, що для такої роботи достатньо лише натинути кнопки, а не шувати  папір в переповнених шухлядах ".


"Цей експеримент допоміг мені наладити відносини з однокласниками  і ділитися своїми думками та ідеями. Я знаю, що це не найкраща річ, ховатись  за екраном комп'ютера, але за рахунок використання нових форм спілкування, я відчуваю, що мені стало більш комфортно спілкуватись з  моїми однокласниками і я навіть можу вільно виступати перед ними. Ми використовували такі програми, як backchannel і Google Drive співпрацювали з іншими дітьми, це дає можливість представляти своє проекти та презентації ".

"Пристрої дозволили доступ до нових застосунків, і ми можемо використовувати безліч різних додатків. Завдяки використанню пристроїв, учні стають більш зацікавлені та вмотивовані у навчанні."

"Працюівати з iPad і комп'ютерами набагато цікавіше, ніж робити теж саме, але на папері, бо  отримуєш більше задоволення від роботи, а інформація все одно залишається у тебе у мозку."

"Я можу чесно сказати, що я дізнався набагато більше за рахунок використання нових  технології в класі."





Досвід роботи у безпаперовому класі дав можливість Керрі Галахер зробити певні висновки по удосконаленню експерименту. Окрім того, учні, учасники експерименту мали можливість написати декілька слів про роботу в безпаперовому класі з використанням он-лайн дошки Padlet.  Відгуки на досвід роботи в безпаперової класі, що залишили учні,  були  як позитивні, так і негативні.

Що ж саме не сподобалось учням?


В першу чергу, були зауваження, що для подібних проектів потрібні точні покрокові інструкції, дехто з учнів вважають, що потрібно більше зворотнього звязку, в першу чергу, на власних блогах,  хоча вчитель протягом року постійно проводила з учнями скайп-конференції.
Не всім учням подобалось проходити тести, для них краще було розміщувати свої роботи в блогах для оцінювання. А декому важко було писати звіти наприкінці кожного тижня.
Багатьом найбільше  сподобалося, що маючи доступ до хмарного середовища  вони могли відслідковувати та продовжувати свою роботу з будь-якої точки світу, і це було простіше організувати. З іншого боку, кілька учнів сказали, що вони воліли б мати паперові завдання з традиційною роботою в зошиті.


Так чи інакше, за рік без паперу Керрі Галлахер отримала величезний досвід в роботі з класом, а діти по-новому поставилися як до предмету, так і до неї самої. Можливо, у цій моделі є недоліки, але ж головним було провести експеримент і виявити слабкі і сильні сторони такої технології навчання. Тепер можна думати про те, як її покращувати. Тим більше, такий підхід мине радикальні заходи, що виключають поняття уроків як таких, і демонструє, що проблеми мотивації можуть бути вирішені не тільки за межами класу, але і всередині нього.


Джерела:

Немає коментарів:

Дописати коментар