вівторок, 8 грудня 2015 р.

До питань домашнього завдання

Шість секретів підготовки домашнього завдання, яке будуть робити учні


Сучасні політики і журналісти давно подейкують про скасування домашніх завдань в школі: у першому класі вже скасували, до середньої школи поки «добираються». Але ми-то з вами знаємо, що без відпрацювання вивченого матеріалу, без самостійної роботи учня не буде прогресу, чи не буде результату. Як же бути, як зробити так, щоб учні самі хотіли виконувати завдання?
Для початку давайте розберемося, яку причину називають противники домашніх завдань? Багато задають, впоратися з усіма завданнями неможливо. Так, така проблема, дійсно, існує: якщо кожен вчитель буде непомірно задавати домашнє завдання, то діти просто перестануть його робити. Так і відбувається в старшій школі: виконують завдання одиниці, серед них половина «ГДЗ-шники» і ті, хто займається з репетиторами. Ось "деякі" і вирішили ввести "інновацію": скасувати домашні завдання зовсім, з усіх предметів, у всіх класах. Замість того, щоб зробити завдання цікавими ...


Як задавати домашнє завдання? Шість принципів гарного домашнього завдання

• Домашнє завдання повинне бути цікавим. Звичайно, неможливо, та й не потрібно всі завдання зводити до гумору і цікавим історіям, але уникнути явної банальщини і сірості підручників просто необхідно.
• Завдання повинні зачіпати емоції учнів. Про емоції при складанні домашнього завдання зазвичай не говорять. Те, що приємно, те питання, яке «дратує», тому що хочеться знайти відповідь - ось, що буде працювати завжди. Діти за своєю природою допитливі, шукайте такі питання, які будуть не давати спокою день, два, тиждень, але в підсумку учень дізнається відповідь сам або на уроці. Такі питання не народжуються за замовленням тоді, коли ви готуєте урок, тому заведіть тетрадочку, в якій ви будете записувати їх, і не скупіться - даруєте ці ідеї колегам на педагогічних сайтах, форумах, в особистому блозі. Що вам буде цікавіше прочитати: новина про підвищення зарплати вчителям або про підвищення зарплати поліцейським? Впевнена, що вчителям, тому це тема вам близька, вона «ваша». Так і з учнями - намагайтеся наблизити завдання до вашим учням. 
• Завдання повинні бути дозованими. Так, їх не повинно бути багато, і не повинно бути мало - ви повинні знайти свою «золоту середину». Постійні складні і об'ємні завдання приведуть до того, що на предмет «заб'ють», дуже легкі завдання стануть здаватися нормою, і учні почнуть лінуватися. Чергуйте великі і маленькі завдання, давайте дітям відпочити. У понеділок, день втягування і дорослих, і дітей завдань краще дати менше, на вихідні - творчі завдання. Звичайно, якщо у вас всього 1-2 години на тиждень, вам важче, але впевнена, що зможете знайти рішення.
• Домашні завдання повинні бути різнорівневими. Так, серед ваших учнів є «середнячки», а є і захоплені предметом, і, що гріха таїти, ті, кому ваш предмет не цікавий взагалі. Найпростіше з середнячками. Але як бути з обдарованими? Їм потрібні окремі завдання, додаткові, спеціально для них - нехай не кожен урок, але хоча б іноді, їм потрібна ця додаткова їжа для розуму, вони повинні знати, що ви їх цінуєте і вважаєте їх рівень знань високим. Ну і для "ледарів" і просто незацікавлених - давайте їм мінімум, те, з чим важко не впоратися, щось дуже легке, але по темі уроку. Хто знає, може бути, ситуація успіху окрилить їх, і вони полюблять ваш предмет.
• Домашнє завдання повинне бути виправданим. Не потрібно задавати завдання заради завдання, поставте хоча б невелику мету для кожного завдання і вправи, а потім самі або разом з учнями подивіться результат - досягнута мета чи ні, які відсотки досягнення мети. Повідомте про це учням.
• Учень повинен мати «зворотний зв'язок». Якщо зв'язку немає, тобто завдання не розуміються і не обговорюються на уроці, то учень ніколи не дізнається, чи досяг він мети, ступив він вперед до нових знань. Учень витратив свій час на завдання, знайдіть і ви кілька хвилин, щоб обговорити його роботу. Пам'ятайте: учневі не достатньо простий оцінки в зошиті, йому потрібно слово, усне або письмове, а краще - індивідуальне, знаходите можливість особисто сказати якісь слова кожному учневі - хоча б раз на місяць або в чверть. Щоб процес перевірки домашнього завдання був цікавим, підготуйте шаблон в Excel з круговою діаграмою і прямо на уроці попросіть дітей підняти руки, хто впорався із завданням, порахуйте і введіть число в таблицю, на дошці з'явиться діаграма, по якій можна зрозуміти, як діти не впоралися із завданням. І так для кожного завдання. Такий міні-інтерактив буде приємним доповненням до уроку, можна робити його час від часу, а можна влаштовувати змагання: по рядах (який ряд краще впорався), за алфавітом (хто краще впорався, у кого прізвище на голосну або на приголосну букву). А якщо у вас є система інтерактивного голосування з пультами, то взагалі чудово - такі зрізи можна робити постійно, з питання. І не забувайте хвалити учнів: і особисто, і клас в цілому.

Таким чином, "гарне" домашнє завдання повинно бути:
  • Цікавим
  • Емоційним
  • Дозованим
  • Багаторівневим
  • Виправданим
  • Результативним
Після підготовки тексту домашнього завдання перевірте, чи всі принципи дотримані, можна поставити галочки навпроти цих пунктів, можна викреслити. Якщо раніше ви не використовували ці принципи при підготовці домашнього завдання, то почніть хоча б з 1-2 пунктів і подивіться результат, впевнена, що він буде позитивним.

За матеріалами сайту  http://pedsovet.su/

Немає коментарів:

Дописати коментар