четвер, 27 жовтня 2016 р.

ПАДагогічне колесо Аллана Каррингтона





ПАДагогічне колесо (от iPad) - відмінний інструмент для планування освітньої діяльності, який поєднав у собі якості та навички випускника 21-го століття, таксономію Блума та сучасні інформаційні технологіїї.
В 2012 році  Аллан Каррингтон, (Apple Distinguished Educator, университет Аделаиды, Австралия) придумав ПАДагогічне колесо (від iPad) - визуальну модель/опору - відмінний інструмент для планування освітньої діяльності, який з'єднав в собі необхідні навички випускника 21 століття, таксономії Блума і сучасні інформаційні технології.


На перший погляд може здатися, що Падагогіческое колесо - це чергова спроба візуалізувати систематизацію комп'ютерних додатків з точки зору їх застосування для освіти. Але при більш детальному розгляді розумієш, що це глибока продумана модель, яка допомагає педагогу побачити загальну картину освітнього процесу цифрового століття в довгостроковій перспективі і ув'язці його складових: планованих результатів, методів їх досягнення та інструментів. Суть колеса не в додатках як таких, а в педагогіці, в підходах до процесу навчання. Це інструмент, покликаний допомогти вдумливому вчителю при проектуванні процесу вивчення теми / чергового заняття / уроку мислити системно, послідовно, охоплюючи своєю увагою всі ланки і ставлячи собі питання: з якою метою, для досягнення яких результатів, що і як він планує використовувати.

Модель представлена ​​у вигляді колеса - сукупності взаємопов'язаних механізмів, коли один приводить в рух всі інші - і включає наступні ланки освітнього процесу:

- Навички випускника - є серцевиною, віссю колеса. До них учитель звертається постійно, задаючи собі питання: "Як все, що я роблю, сприяє розвитку цих якостей?"

- Мотивація - найпотужніший двигун. Чим вдумливіше шукаємо відповідь на питання "навіщо? І для чого?", тим ефективніше діяльність учня і, відповідно, результати.

- Таксономія цілей Блума - інструмент для продумування освітніх цілей, спрямованих на розвиток навичок високого мислення. Тільки після того, як всі цілі продумані і сформульовані, приступаємо до вибору сервісів і додатків.

- Розширення можливостей за допомогою технологій - комп'ютерні технології не самоціль, а інструмент, службовець досягненню педагогічних цілей. Обрані вами додатки повинні відповідати певним критеріям і працювати на конкретні завдання.

- Модель SAMR (П4) * - відмінний фільтр, що допомагає вчителю визначити ступінь / рівень використання того чи іншого додатка - як саме вчитель планує його застосувати, чи буде і наскільки його застосування ефективним.

Кожне з цих ланок є певним фільтром, через який вчитель просіює все, що він планує або робить.

Інтерактивне ПАДагогічне колесо вже на російській мові:
 http://www.designingoutcomes.com/assets/Padagogy_Wheel_Translations/Padagogy_Whl_V4_RUS.pdf

З того часу колесо постійно оновлюється та удосконаюється.   Аллан відкритий до співпраці і, якщо ПАДагогіческое колесо у вас викликає інтерес, ви можете зв'язатися з ним безпосередньо через  блог Аллана.

Колесо було скачано понад 150 тис. разів, у 2016 році переведено на 25 мов. Скоро вийде ще одна оновлена, 5.0  версія колеса. 

_________________________________________________________________________________
* Модель, яка розроблена Рубеном Пуентедура - Підміна, Приріст, Перепроектування, Перевизначення (Substitution, Augmentation, Modification, Redefinition), що описує ступеня застосування технологій.


 Джерела:
 
http://designingoutcomes.com/assets/PadWheelV4/PadWheel_Poster_V4.pdf
http://www.teachthought.com/critical-thinking/blooms-taxonomy/the-padagogy-wheel/
http://designingoutcomes.com/the-russian-padagogy-wheel-%d0%b2%d1%8b-%d0%b3%d0%be%d0%b2%d0%be%d1%80%d0%b8%d1%82%d0%b5-%d0%bf%d0%be-%d1%80%d1%83%d1%81%d1%81%d0%ba%d0%b8/
http://roachinthenet.blogspot.ru/2016/03/blog-post.html#.V9cSEzUpXug
http://roachinthenet.blogspot.com/2016/03/blog-post_9.html#.V9cRWTUpXug
http://roachinthenet.blogspot.com/2016/02/blog-post.html#.V9cQaDUpXug

Немає коментарів:

Дописати коментар