Коли учитель
готується до уроку, то він, як правило, ставить певні педагогічні цілі,
яких хоче досягти протягом одного уроку, або циклу уроків. Як перевірити, чи
досягнуті поставлені цілі? Цим питанням займаються багато років провідні
педагогічні діячі.
Однією із
класифікацій педагогічних цілей є Таксономія Блума, яку запропоновано
групою вчених під керівництвом Бенджаміна Блума в 1956 році, який написав в
тому ж році книгу «Таксономія Освітніх Цілей: Сфера Пізнання».
Таксономія Блума пропонує класифікацію завдань, які
встановлюють педагоги учням, і, відповідно, цілей навчання. Вона ділить освітні
цілі на три сфери: когнітивну, афективну і психомоторну. Ці сфери можна
приблизно описати словами «знаю», «відчуваю» і «творю» відповідно. Усередині
кожної окремої сфери для переходу на більш високий рівень необхідний досвід
попередніх рівнів, що розрізняються в даній сфері. Мета таксономії Блума -
мотивувати педагогів фокусуватися на всіх трьох сферах, пропонуючи, таким
чином, найбільш повну форму навчання.