субота, 23 липня 2016 р.

7 речей, які ви повинні знати про перевернуте навчання




Перевернуте навчання


Ідея перевернутого навчання  вже більше десяти років успішно застосовується на Заході.
Також відомо цікаве тривале експериментальне дослідження, яке проводиться співробітниками Harvey Mudd College вже два роки і буде продовжено ще протягом трьох років. У ході експерименту досліджується кілька студентських груп, одна частина з яких навчається за традиційною програмою, а інша - за моделлю «перевернутого класу»; дослідження стосується тільки викладання STEM-дисциплін (наука, технології, інженерна справа, математика). Саме через незавершеності експерименту результати поки ніде не опубліковані, але навіть попередня оцінка показує, що ефективність навчання як мінімум не падає при використанні технік перевернутого класу, зате надає набагато більшу гнучкість для студентів і викладачів в процесі засвоєння матеріалу; адже перевернутий клас дозволяє не хвилюватися про пропущені лекції і вимагає присутності тільки на практичних заняттях і семінарах.


Значення перевернутого класу в перепрофілювання часу роботи в класі в майстерню, де учні можуть запитати про зміст лекції, перевірити свої навички в застосуванні знань, і взаємодіяти один з одним в практичній діяльності. Хоча реалізація перевернутого класу ставить різні вимоги до професорсько-викладацького складу і учнів змушує коригувати свої очікування, модель має потенціал, щоб викликати характерний зсув в пріоритетах, від простого п

  Далі представлений матеріал "7 речей, які ви повинні знати про ..." серії від Ініціативи EDUCAUSE навчання (ELI) дає коротку інформацію про нових технологій навчання. Кожен коротко фокусується на одній технології і описує, що це таке, де це відбувається, і чому це важливо для викладання і навчання. Використовуйте ці труси для не-жаргоні, короткий огляд теми і ділитися ними з часом натиску колег.

1. Що це таке?

Перевернутий клас – це така педагогічна модель, в якій типова подача лекцій і організація домашніх завдань представлені навпаки. Студенти дивляться вдома короткі відео лекції, в той час як в класі відводиться час на виконання вправ, обговорення проектів та дискусії. Відео лекції часто розглядаються як ключовий компонент в перевернутому підході, такі лекції в даний час або створюються викладачем і розміщуються в інтернеті, або зберігаються в якомусь онлайн-файлообміннику. Доступність перегляду відео в наші дні, поряд з попередньо записаними лекціями підкастом або в іншому аудіо форматі, поширилася настільки, що дозволяє зробити його невід’ємною частиною концепції перевернутого навчання. (Підкаст – оцифрований запис або радіопередача, розміщена в інтернеті для завантаження на персональні аудіоплеєри).
Поняття перевернутого навчання спирається на такі ідеї, як активне навчання, залучення студентів у спільну діяльність, комбінована систему навчання і, звичайно, підкаст. Цінність перевернутих класів у можливості використовувати навчальний час для групових занять, де студенти можуть обговорити зміст лекції, перевірити свої знання і взаємодіяти один з одним в практичній діяльності. Під час навчальних занять роль викладача – виступати тренером або консультантом, заохочуючи студентів до самостійного дослідження і спільну роботу.

2. Як це працює?

Не існує єдиної моделі перевернутого навчання – термін широко використовується для опису структури практично будь-яких занять, які базуються на перегляді попередньо записаних лекцій з подальшим їх обговоренням безпосередньо в класі. В одній загальній моделі студенти можуть переглядати кілька лекцій, що тривають по 5-7 хвилин кожна. Онлайн-опитування або завдання можуть перериватися для перевірки засвоєння пройденого студентами матеріалу. Пряма реакція на опитування і можливість повторного перегляду лекцій допоможуть прояснити незрозумілі моменти.
Викладачі можуть проводити в своєму класі обговорення або перетворити клас у студію, де студенти створюють, співпрацюють і реалізують на практиці те, що вони дізналися з лекцій і спостерігали за межами класу. Будучи фахівцями на місцях, педагоги пропонують різні підходи, уточнюють зміст і спостерігають за прогресом. Вони можуть організувати студентів в спеціальну робочу групу, щоб вирішити проблему, над якою працюють кілька студентів. Оскільки такий підхід являє собою загальні зміни в процесі розвитку, деякі викладачі воліють застосовувати тільки деякі елементи з перевернутої моделі навчання або використовувати декілька перевернутих уроків протягом всього курсу навчання.

3. Хто це застосовує?

Все більше число індивідуальних програм в галузі вищої освіти починають використовувати перевернуті моделі навчання. В Університеті Алгонквін уроки з відеолекціями застосовувалися з метою пояснення принципів роботи програмного забезпечення для редагування, яке, як відомо, важко пояснити в умовах стандартних лекцій. Короткі навчальні відеолекції дозволяють студентам просуватися по темі в зручному для них темпі, перемотуючи запис для повторного перегляду важливих моментів і пропускаючи ті частини, матеріал яких їм вже знайомий. Все це сприяє тому, що студенти приходять в клас підготовленими до використання програмного забезпечення і в змозі робити творчі проекти спільно з іншими учнями.
Особливо успішний приклад змішаних і перевернутих програм навчання в області бухгалтерського обліку в Університеті штату Пенсільванія охоплює 1300 студентів. Час в класі використовується для відкритого обговорення, виступи запрошеного з боку лектора, або практичного вирішення проблем, коли викладач надає допомогу студентам. У Гарвардському університеті один із професорів, який викладає фізику, не тільки використовує перевернуту модель навчання, але також розробив відповідний сайт, присвячений вивченню каталізаторів, який забезпечує викладачів безкоштовним інтерактивним програмним забезпеченням, що дозволяє студентам обговорювати матеріал і застосовувати на практиці знання, отримані в ході лекцій.

4. Чому це важливо?

Під час традиційних лекцій студенти часто намагаються вхопити те, що вони чують в момент мовлення лектора. У них немає можливості зупинитися, щоб обміркувати сказане, і, таким чином, вони можуть упускати важливі моменти, тому що намагаються записати слова викладача. А використання відео та інших попередньо записаних інформаційних носіїв дозволяє студентам повністю контролювати хід лекції: вони можуть дивитися, перемотувати назад або вперед по мірі необхідності. Така можливість має особливе значення для студентів з певними фізичними обмеженнями, особливо за наявності підписів для людей з порушеннями слуху. Лекції, які можна переглядати більше одного разу можуть також допомогти тим, для кого англійська мова не є рідною. Присвятивши час на уроці розбору матеріалу, викладачі мають можливість виявити помилки в сприйнятті, особливо ті, які широко поширені в класі. У той же час спільні проекти можуть сприяти соціальній взаємодії між студентами, полегшуючи процес сприйняття інформації один у одного.

5. Які недоліки?

При впровадженні перевернутої моделі навчання легко наробити помилок. Хоча ідея дуже проста, ефективний «переворот» вимагає ретельної підготовки. Запис лекції вимагає зусиль і часу з боку викладачів, а елементи класного і позакласного навчання повинні становити єдине ціле, щоб студенти могли зрозуміти принцип даної моделі і були мотивовані на підготовку до занять у класі. І, нарешті, введення перевернутого навчання може означати додаткову роботу і зажадати нових навичок від викладача, хоча цей процес можна пом’якшити, вводячи модель поступово.
Студенти, у свою чергу, скаржаться на втрату очних лекцій, особливо, якщо вони відчувають, що позначені відеолекції доступні для всіх в інтернеті. Студенти, з цієї точки зору, не можуть відразу оцінити значення практичної частини моделі, задаючись питанням, що ж таке навчання принесе їм, чого вони не могли б отримати від простого пошуку в інтернеті. Ті, хто звик відвідувати заняття для прослуховування лекцій, цілком вільно можуть пропустити заняття, присвячені активної діяльності і, таким чином, упустити реальну цінність перевернутого навчання. Нарешті, навіть якщо студенти приймають таку модель навчання, їх обладнання не завжди дозволяє якісно приймати і переглядати відео.

6. Де це застосовується?

У міру набуття перевернутими класами популярності, повинні з’являтися нові інструменти для підтримки позакласної частини навчальної програми. Зокрема, розвиток потужних мобільних пристроїв надає можливість користуватися ними в зручному місці і відповідний час. Все більше число курсів будуть охоче використовувати елементи перевернутого навчання, що доповнюють традиційну позакласну роботу з відео-презентаціями та підтримуючі проектну та лабораторну роботу під час занять у класі. На певному рівні прийняття даної моделі, коледжам і університетам, можливо, доведеться звернути пильну увагу на простір в класах, щоб упевнитися в можливості підтримки активної діяльності та спільної роботи, поширеної в перевернутих класах.

7. Яка роль у процесі викладання і навчання?

Перевернуте навчання передбачає зміну ролі викладачів, які здають свої передові позиції на користь більш тісної співпраці та спільного внеску в навчальний процес. Супутні зміни зачіпають і ролі студентів, багато з яких звикли бути пасивними учасниками в процесі навчання, який подається ним в готовому вигляді. Перевернута модель покладає велику відповідальність за навчання на плечі студентів, даючи їм стимул для експерименту. Діяльність може очолюватися студентами, а спілкування між студентами може стати визначальною рушійною силою процесу, спрямованого на навчання за допомогою практичних навичок. Що робить перевернуте навчання особливо добре – так це призводить до значного зсуву пріоритетів від простої подачі матеріалу до роботи над його вдосконаленням.
  
Джерело:

Посилання на статті з теми:

Перевернутий клас як організація особистісно-орієнтованого  підходу в освіті.

Презентація педагогів з Прибалтики Юрія та Марини Курвитс:











Немає коментарів:

Дописати коментар