вівторок, 12 квітня 2016 р.

Колажі та використання їх у навчальному процесі.



Колаж - походить від французького collage, буквально перекладається як наклеювання. У словнику колаж - це прийом в образотворчому мистецтві, за яким на певну основу наклеюють різні матеріали, що різняться кольором і фактурою; твори, виконані таким прийомом.  Луї Арагон сказав, що колаж – це мистецтво, яке кидає виклик живопису.
Це техніка створення картини або графічного твору шляхом застосування різних наклейок з плоских (фотографії, квитки, тканини, вирізки з газет і кольорового паперу і т.д.) або об'ємних (дріт, дерево, мотузки, метал) матеріалів. Вважається, що техніку колажу винайшов Жорж Брак в 1910, хоча приблизно в той же час свої перші колажі створив і Пікассо. 

Художник додав в композицію своєї картини газетні вирізки. Ідею підхопили послідовники авангардного течії, які майстерно складали з різних шматочків цільні зображення. У мистецтві колажем називають метод, за яким створюється композиція. Його головний принцип - використання максимально різних за фактурою матеріалів для створення будь-якого зображення. 


Сьогодні колажі використовуються в різних напрямках. Їх можна зустріти в рекламі, ретро іконографії, поліграфії. Різні картинки викликають інтерес споживачів, змушуючи їх довше розглядати вироб або упаковку.
 
Колажі давно зайняли своє почесне місце і у школі та використовуються не лише в образотворчому мистецтві.  Створювати колажі - це дуже цікава та творча робота, яка вимагає терпіння, художнього смаку, знань тощо .


Колаж вважається універсальним інструментом для вираження думок і творчих задумок — саме за відсутність чітких правил і обмежень його люблять творчі люди, що не терплять ніяких обмежень і заборон.


І сьогодні,  у час суцільної інформатизації та комп’ютеризації 
суспільства,  мене зацікавили можливості створення колажів за допомогою  сервісів Веб-2.0, а також їх місце у навчальному процесі.

Про створення колажів за допомогою сервісів Веб-2.0 та різних компьютених програм я докладно напишу у наступному дописі, а сьогодні ми поговоримо про використання колажів у навчальному процесі.
 
Я бачу використання колажів у навчальному процесі наступним чином:
- для візуального подання навчального матеріалу;
- звіт про виконану роботу, результат навчального заходу тощо  у вигляді фотографій (дипломів, інших візуальних матеріалів);
- візитка класу, творчого учителя;
- створення дидактичних матеріалів;
- створення карток для виконання певних завдань або використання карток для дидактичних ігор;
- різновид проектної діяльності та спосіб подання результату проектної діяльності;
- набір формул, таблиць, "шпаргалок" по певній темі;
- елементи дистанційного навчання тощо.

По кожному пункту застосувань я спробую навести приклади, можливо поступово, а не все зразу.

Можливо у когось ще є якісь ідеї щодо використання колажів у навчальному процесі. Приєднуйтесь до обговорення у коментарях!

Джерела:
 http://poradu.pp.ua/tehnka-tehnologyi/17820-kolazh-ce-scho-take-v-obrazotvorchomu-mistectv-ta-kompyuternoyi-grafki.html
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%BB%D0%BB%D0%B0%D0%B6
http://megasite.in.ua/47026-yak-zrobiti-kolazh.html
http://dk-aktivisazija.blogspot.com/p/1.html 
http://ukrarticle.blogspot.com/2013/01/blog-post_1432.html#.VxNZuNSLQdX
http://yak-prosto.com/sho-take-kolazh/
http://ellhow.ru/navchannja/29507-shho-take-kolazh.html

Немає коментарів:

Дописати коментар