четвер, 25 серпня 2016 р.

Основні прийоми мнемотехніки. Введення в мнемотехніку

Продовжую тему мненоніка та мнемотехніка, яка була розпочата у дописах  "Мненонічні правила в математиці" та "Навіщо потрібна мнемотехніка" 


  


Навіщо потрібна мнемотехніка? Навіщо приділяти цьому поняттю стільки уваги?
  1.      Якщо Вам необхідно запам'ятовувати великий обсяг інформації, то Вам знадобиться мнемотехніка.
  2.      Якщо Ви хочете бути впевнені в правильності і точності, що запам'ятовується, то Вам не обійтися без мнемотехніки.
  3.      Якщо Вам вже за 25 і "щось з пам'яттю моєю сталось", то і тут допоможе мнемотехніка.
  4.      Нарешті, мнемотехніка є дуже хорошою зарядкою для мозку.
Володіння навичками мнемотехніки дозволяє мнемоністам (людям, що професійно займаються мнемотехнікою) запам'ятовувати величезні послідовності чисел. Наприклад, 20 000 цифр після коми числа Пі (+3,141592653589793238 ...)
    Але є одне але. Щоб освоїти мнемотехнику треба буде тренуватися. Потрібно освоїти ряд прийомів і багаторазово тренуватися в їх застосуванні. За трудовитратами, освоєння мнемотехніки можна порівняти з освоєнням іноземної мови, до середнього або нижче середнього рівня.

    середу, 24 серпня 2016 р.

    Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016-2017 навчальному році.



    Міністерство освіти і науки України підготувало та надіслало методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016-2017 навчальному році
    Відповідний лист Міністерства освіти і науки №1/9-437 від 17 серпня 2016 року надіслано управлінням (департаментам) освіти і науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, а також Інститутам післядипломної педагогічної освіти та керівникам загальноосвітніх навчальних закладів.
    У листі надані рекомендації щодо викладення навчальних предметів початкової, основної та старшої школи у 2016/2017 навчальному році.

    вівторок, 23 серпня 2016 р.

    Тема першого уроку 2016-2017р «Від проголошення Незалежності до нової України».

    Перший урок в школах рекомендовано присвятити незалежності України


    Міністерство освіти і науки пропонує освітянам присвятити Перший урок у новому навчальному році відзначенню 25-ї річниці незалежності України. Про це йдеться у листі МОН «Про проведення 1 вересня 2016 року Першого уроку».

    суботу, 20 серпня 2016 р.

    Запрошення прийняти участь у роботі Інтерактивної школи творчого вчителя, яка запроваджена видавництвом "Ранок"






    Шановні колеги!
    Частково публікую звернення керівництва видавництва "Ранок" з запрошенням прийняти участь у вебінарах на підтримку викладання шкільних предметів.

    Мабуть багато з Вас знають про запроваджену видавництвом «Ранок» із березня 2016  року «Інтерактивну школу творчого вчителя», яка надала практикам можливість регулярного онлайн-спілкування із провідними вченими, методистами та авторами підручників.

    суботу, 23 липня 2016 р.

    7 речей, які ви повинні знати про перевернуте навчання




    Перевернуте навчання


    Ідея перевернутого навчання  вже більше десяти років успішно застосовується на Заході.
    Також відомо цікаве тривале експериментальне дослідження, яке проводиться співробітниками Harvey Mudd College вже два роки і буде продовжено ще протягом трьох років. У ході експерименту досліджується кілька студентських груп, одна частина з яких навчається за традиційною програмою, а інша - за моделлю «перевернутого класу»; дослідження стосується тільки викладання STEM-дисциплін (наука, технології, інженерна справа, математика). Саме через незавершеності експерименту результати поки ніде не опубліковані, але навіть попередня оцінка показує, що ефективність навчання як мінімум не падає при використанні технік перевернутого класу, зате надає набагато більшу гнучкість для студентів і викладачів в процесі засвоєння матеріалу; адже перевернутий клас дозволяє не хвилюватися про пропущені лекції і вимагає присутності тільки на практичних заняттях і семінарах.

    середу, 20 липня 2016 р.

    Вебінари видавничої групи "Основа"


    Під час канікул у червні місяці видавнича група "Основа" провела інтернет-марафон. Протягом 4-х насичених вебінарами днів всі бажаючі змогли прийняти участь у цьому цікавому заході. 
    Якщо Ви не змогли відвідати вебінари онлайн, але цікавитеся змінами в сучасній освіті, Вам хочеться дізнатися про нові підходи до викладання, то вебінари можна переглянути на сторінці сайту ВГ "Освіта". 
    Тут Ви можете переглянути відео вебінару та скачати презентацію до вебінару.

    четвер, 14 липня 2016 р.

    Розвиток дитини

    В дописі    Генератор ребусів онлайн   мова йшла про створення онлайн ребусів та інших цікавих розваг, які дають можливість зацікавити дітей та спонукають їх до того, щоб мозок дитини працював та розвивався. В цьому дописі я хочу продовжити цю тему, і нехай той матеріал, про який я хочу розповісти, не всі буде корисний, але основна думка, що дитину постійно потрібно розвивати, а в нашому цифровому та інформаційному суспільстві засоби розвитку теж повинні бути відповідними.  

    Щонедавно я натрапила на сайт Розвиток дитини. Той матеріал, який там представлений в більшій степені підходить дошкільнятам та учням молодших класів, але все рівно, деякі сервіси можна застосовувати й нам вчителям математики.


    http://childdevelop.com.ua/ 

    четвер, 30 червня 2016 р.

    У 2018 році Україна вперше візьме участь у Програмі міжнародного оцінювання учнів - PISA


    Гриневич: PISA покаже слабші та сильніші місця нашої освіти


    У 2018 році Україна вперше візьме участь у Програмі міжнародного оцінювання учнів - PISA, що проводиться під егідою Організації економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР). Дослідження проходить раз на три роки й спрямоване на оцінювання систем освіти в різних країнах світу на підставі тестування 15-річних учнів. Про це сказала міністр освіти Лілія Гриневич під час заходу з нагоди приєднання України до Програми PISA-2018.

    четвер, 23 червня 2016 р.

    Структура 2016-2017 навчального року

    У МОН визначили структуру нового 2016-2017 навчального року.

    При цьому навчальний рік у загальноосвітніх навчальних закладах незалежно від підпорядкування, типів і форм власності має розпочатись у День знань - 1 вересня і закінчитись не пізніше 1 липня наступного року.

    Також передбачено, що тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів без врахування днів, коли діти припиняли навчання з незалежних від них причин (карантин, температурний режим тощо).

    У межах часу, передбаченого робочим навчальним планом, школами має бути встановлена тривалість навчального тижня на весь навчальний рік. У випадку встановлення 5-денного навчального тижня відпрацювання уроків по суботах (з метою надолуження навчального матеріалу, чи продовження канікул та скорочення опалювального сезону) не допускається, оскільки це призведе до перевищення тижневого гранично допустимого навантаження на учнів.

    Докладніше




    понеділок, 20 червня 2016 р.

    Математика і природа

    Математичні закономірності у природі 


    Пристальное, глубокое изучение природы
    есть источник самых плодотворных
    открытий математики

    Ш. Фурье


    Йоганн Кеплер говорив, що геометрія володіє двома скарбами - теоремою Піфагора і золотим перетином і якщо перше можна порівняти з мірою золота, то друге - з коштовним каменем.

    Золотим перетином (поділом) і навіть "божественної пропорцією" називали математики давнини і середньовіччя поділ відрізка, при якому довжина всього відрізка так відноситься до довжини його здебільшого, як довжина більшої частини до меншої. Це відношення приблизно дорівнює 0,618 або 5/8.

    В геометрії "золотим перетином" називається також поділ відрізка в середньому і крайньому відносинах, при якому довжина більшого відрізка є середнє геометричне, або, як часто говорять, середнім пропорційним довжин всього відрізка і його менша частина. "Золотий перетин" відрізка можна визначити, добудувавши його до прямокутного трикутника, в якому даний відрізок буде гіпотенузою. Доказ можна провести за допомогою теореми Піфагора. Це задача дуже давня, вона присутня в "Началах" Евкліда, який вирішив її геометрично.