четвер, 30 червня 2016 р.

У 2018 році Україна вперше візьме участь у Програмі міжнародного оцінювання учнів - PISA


Гриневич: PISA покаже слабші та сильніші місця нашої освіти


У 2018 році Україна вперше візьме участь у Програмі міжнародного оцінювання учнів - PISA, що проводиться під егідою Організації економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР). Дослідження проходить раз на три роки й спрямоване на оцінювання систем освіти в різних країнах світу на підставі тестування 15-річних учнів. Про це сказала міністр освіти Лілія Гриневич під час заходу з нагоди приєднання України до Програми PISA-2018.

четвер, 23 червня 2016 р.

Структура 2016-2017 навчального року

У МОН визначили структуру нового 2016-2017 навчального року.

При цьому навчальний рік у загальноосвітніх навчальних закладах незалежно від підпорядкування, типів і форм власності має розпочатись у День знань - 1 вересня і закінчитись не пізніше 1 липня наступного року.

Також передбачено, що тривалість канікул протягом навчального року не може бути меншою 30 календарних днів без врахування днів, коли діти припиняли навчання з незалежних від них причин (карантин, температурний режим тощо).

У межах часу, передбаченого робочим навчальним планом, школами має бути встановлена тривалість навчального тижня на весь навчальний рік. У випадку встановлення 5-денного навчального тижня відпрацювання уроків по суботах (з метою надолуження навчального матеріалу, чи продовження канікул та скорочення опалювального сезону) не допускається, оскільки це призведе до перевищення тижневого гранично допустимого навантаження на учнів.

Докладніше




понеділок, 20 червня 2016 р.

Математика і природа

Математичні закономірності у природі 


Пристальное, глубокое изучение природы
есть источник самых плодотворных
открытий математики

Ш. Фурье


Йоганн Кеплер говорив, що геометрія володіє двома скарбами - теоремою Піфагора і золотим перетином і якщо перше можна порівняти з мірою золота, то друге - з коштовним каменем.

Золотим перетином (поділом) і навіть "божественної пропорцією" називали математики давнини і середньовіччя поділ відрізка, при якому довжина всього відрізка так відноситься до довжини його здебільшого, як довжина більшої частини до меншої. Це відношення приблизно дорівнює 0,618 або 5/8.

В геометрії "золотим перетином" називається також поділ відрізка в середньому і крайньому відносинах, при якому довжина більшого відрізка є середнє геометричне, або, як часто говорять, середнім пропорційним довжин всього відрізка і його менша частина. "Золотий перетин" відрізка можна визначити, добудувавши його до прямокутного трикутника, в якому даний відрізок буде гіпотенузою. Доказ можна провести за допомогою теореми Піфагора. Це задача дуже давня, вона присутня в "Началах" Евкліда, який вирішив її геометрично.

неділю, 29 травня 2016 р.

QR-код



Давно хотіла написати допис про QR-код, оскільки останнім часом він зустрічається на кожному кроці, їх розміщують в рекламі, на упаковці товарів, друкують в буклетах, використовують в іграх, в довідниках і ще мільйоном різних способів. З широким поширенням досить потужних мобільних телефонів, оснащених вбудованими камерами, QR-коди почали своє широке поширення по всьому світу.

 QR-код (англ. Quick response - швидкий відгук) - матричний код (двовимірний штрих-код), розроблений і представлений японською компанією «Denso-Wave» у 1994р.

QR-код - квадратна картинка в яку закодована якась інформація. Це може бути звичайний текст, адреса в Інтернеті, телефон, координати будь-якого місця або навіть ціла візитна картка. Їх спеціальний вид полегшує читання закладених даних за допомогою сучасних мобільних телефонів оснащених камерами. Досить навести камеру телефону на код і тут же отримати доступ до його вмісту.


Величезна популярність штрих-кодів в Японії призвела до того, що обсяг інформації, зашифрованої в них, незабаром перестав влаштовувати індустрію. Японці почали експериментувати з новими сучасними способами кодування невеликих обсягів інформації в графічній картинці. 

пʼятницю, 27 травня 2016 р.

Визначено результати ЗНО з математики



В цьому році учні 11-х класів 11 травня сдавали ЗНО з математики.
Для участі у тестуванні було зареєстровано понад 132 тисячі осіб.

Сертифікаційна робота містила 33 завдання, на виконання яких було відведено 180 хвилин. Максимальна кількість балів, яку міг отримати учасник ЗНО, правильно виконавши всі завдання сертифікаційної роботи з математики, – 62.

Пороговий бал склав/не склав тесту з математики встановлений експертною комісією на рівні 9 тестових балів.

суботу, 21 травня 2016 р.

Задачі на готових кресленнях за темою: "Коло і круг. Дотична до кола"

За допомогою сервісу для створення колажів спробувала створити такий колаж із задач на готових кресленнях  за темою: "Коло і круг. Дотична до кола". Бажаючі можуть спробувати свої сили у розв`язанні задач

четвер, 12 травня 2016 р.

Домашня контрольна робота за темою : "Коло. Круг. Коло вписане та описане навколо трикутника"

Для підготовки до контрольної роботи учням 7-го класу пропонується розвязати домашню контрольну роботу за даною темою. При розвязуванні завдань необхідно розуміти та памятати властивості дотичних до кола, властивость кута прямокутного трикутника, що лежить навпроти кута 30 градусів, властивості описаного та вписаного кіл.

середу, 11 травня 2016 р.

Матеріали вебінарів другої сесії з інформатики. Початкова школа

Пройшла друга сесія вебінарів в рамках онлайн-проекту Видавництва "Ранок" «Інтерактивна школа творчого вчителя».
 Під час другої сесії було проведено багато вебінарів не лише для вчителів-предметників, але  й для вчителів  початкової школи.

Окрім вебінарів з математики мене ще зацікавили вебінари з інформатики для початкової школи від авторів підручників з інформатики для 2-4 класів.


Спікери: 
 Зарецька Ірина Тимофіївна, доцент кафедри теоретичної та прикладної інформатики Харківського національного університету ім. В. Н. Каразіна, кандидат фізико-математичних наук, співавтор підручників — переможців Всеукраїнського конкурсу;
Корнієнко Марина Михайлівна, учитель інформатики Харківської гімназії № 55, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист, заслужений учитель України, співавтор підручників — переможців Всеукраїнського конкурсу;
Крамаровська Світлана Миколаївна, учитель інформатики Харківської гімназії № 172, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, учитель-методист, співавтор підручників — переможців Всеукраїнського конкурсу



І хоча я не викладаю в усіх цих класах, а також ми викладаємо за підручниками Ольги Коршуновой, завжди цікаво почути альтернативну думку. 
Матеріали вебінарів, презентації та запис вебінарів можна переглянути нижче: